Copy & Paste

Apa yg perlu anda lakukan jika ingin copy paste?
Sila kredit kan ke blog saya .

Jun 19, 2009

Sembang Maharani


Salam buat semua.
Dah try Herba Maharani ? Untuk yang dah try , mesti dah tahu kehebatannya. Tapi bagi yang belum.. meh saya akan ceritakan.

HERBA MAHARANI TE ZHI BAI FENG WAN
Berasal dari Dinasti Tang .
Herba Maharani ini juga dikenali sebagai Te Zhi Bai Feng Wan (bfw), bai feng wan bermaksud pil merak putih, manakala Te Zhi adalah sempena nama Maharani yang mengamalkan pil ini. Pil ini di rekodkan kemudiannya sebagai ilmu dan rahsia kecantikan awet muda yang terhebat pada zaman Dinasti Ming .Waktu itu, ia hanya digunakan oleh keluarga maharaja sahaja.

Kemudiannya , Syarikat Tong Ren Tang yang berpusat di Beijing telah mendapat hak menjaga rahsia ramuannya lebih 350 tahun yang lalu. Dengan memegang prinsip

  • tidak akan menjimatkan tenaga pekerja walaupun proses pembuatan merumitkan
  • tidak akan menjimatkan bahan mentah walaupun berlakunya peningkatan harga
Kini dengan 10 institut kajian, 900 pakar perubatan dan pengkaji dan lebih 1400 pekerja , syarikat ini telah menerima pelbagai pengiktirafan dan didaftarkan sebagai 'trade mark' di lebih 50 negara. Di Malaysia ia ditubuhkan pada 30 Ogos 2002 dan di rasmikan oleh Menteri Kesihatan waktu itu, Dato' Chua Jui Ming.

Kembali kepada Maharani Te Zhi....
Kisahnya pada zaman pemerintahan Dinasti Tang itu, herba ini diamalkan oleh seorang maharani iaitu Maharani Te Zhe (Ci Xi) . Dicatatkan juga, Maharaja waktu itu mempunyai 9999 maharani, tetapi maharaja paling menyayangi dan selalu pulang untuk bersama Maharani Te Zhi . Ibarat orang bermadu, kalau nak tunggu 'turn' , berapa lama nak tunggu daa.. 9999 tu. Maharani Te Zhi juga telah melahirkan anak lelaki sebagai pewaris takhta.

Dengan kehebatan ramuan herba maharani (bfw) ini, Maharani Te Zhi dikatakan mempunyai kulit seperti lilin dan licin. Beliau seorang wanita yang cantik dan sangat mementingkan kesihatan dan sangat di sayangi maharaja. Beliau juga seorang yang awet muda, yang mana dikatakan mempunyai haid sehingga ke akhir hayat. Beliau meninggal dunia pada 15 November 1908 ketika berusia 73 tahun. Hebatkan??

**ada antara pelanggan saya kata, tak mahu haid lama kerana malas nak ganti puasa.. alahai..tahu tak banyak penyakit yang mungkin akan menyusul bila putus haid, antaranya penyakit jantung, osteoporosis ,angin ahmar ( strok )** :thumbsdown:
Sehingga kini sebagai bukti keberkesanan serta kekukuhan sejarah, Bai Feng Wan masih di pamerkan didalam Muzium Istana Larangan di Beijing, China.

:bee:
HALAL
Ianya halal disahkan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia, diluluskan oleh Jabatan Kawalan Dadah Malaysia dan Kementerian Kesihatan Malaysia (MAL 20014419T).
**cop halal pd kotak ** stiker kem.kesihatan ** sijil halal

:bee:
RAMUAN

  1. Ayam hitam , "Wuji"
  • atau nama saintifiknya Gallus Gallus Domesticus -
  • yang disahkan cara pengambilannya mengikut hukum Islam
  • Ayam ini berbulu putih seperti salji
  • Isi, tulang dan kulit berwarna hitam
  • berkuku lima pada setiap kaki
  • terdapat seakan mahkota kecil di kepalanya sama seperti burung merak
  • di ternak di ladang khas milik sepenuhnya oleh Tong Ren Tang
2. Tanduk Rusa yang disahkan cara pengambilannya mengikut hukum Islam

3. Tulang sotong yang disahkan cara pengambilan mengikut hukum Islam

4. 12 herba terpilih yang ditanam di ladang khas Tong Ren Tang yang terpelihara. Penanaman tanaman lain pada musim penumbuhan herba Cina adalah dilarang agar tidak mempengaruhi kualiti tanah dan kualiti produk.

5. Sumber laut terpilih.

:thumbsup:
PEMPROSESAN YANG MAHIR
Tong Ren Tang merupakan satu perusahaan yang memenuhi piawaian GMP dan mengawal seluruh proses pengeluarannya dengan menggunakan teknik pemprosesan dan sistem piawai yang moden tetapi mengekalkan formula tradisional. Gabungan moden dan tradisonal ini perlu untuk meningkatkan kualiti produk.

KESAN YANG NYATA :bee:
saya nak cerita pasal pengalaman saya sendiri sebagai pengguna dan pengedar herba maharani ini... baca ye

  1. Menyelesaikan masalah wanita dan remaja - keputihan, peredaran haid, senggugut dll.
  2. Melegakan masalah sakit pinggang, sakit belakang, sendi, lutut , migrain, angin dalam badan, lenguh-lenguh, kebas dan urat saraf.
  3. Melambatkan jangkamasa monopouse ( pengaktifan hormon estrogen, progestron dan androgen - hormon seks )
  4. Sistem organ dalam tubuh akan berfungsi dengan baik ( anti-penuaan, awet muda, kecantikkan dan kesuburan)
  5. Menegang dan memberi keanjalan pada kulit ( payudara, ovari, kawasan perut selepas bersalin, pinggul dll)
  6. Menguat dan mengecutkan otot-otot, sistem peranakan dan amalan selepas bersalin.
  7. Meningkatkan kadar metabolisme ( sel darah, minda, tekanan darah, menghilangkan kelesuan, kebahagiaan kepada pasangan dll )
Berikut ni, testimoni sebenar dari keluarga, kawan dan pelanggan saya

  • :monyet:: Jiran saya, berusia akhir 26tahun, berat badan saya anggarkan 80kg , tinggi 160cm, menghadapi masalah haid yang tak menentu. Datang haid sekitar 7 - 8 bulan sekali. Lebih kurang 2 kali setahun je la dia period... Saya syorkan ambil herba ni, mulanya dia kata , dah try dah..tapi tak de perubahan. Bila saya tanya , dia kata cuma ambil 5 biji kecil sekali sehari. Saya sarankan dia ambil 25biji , saya kata , makan waktu malam nanti, sebelum tidur, (mungkin dos tak cukup memandangkan saiz badannya yang agak besar). Keesokannya, dia period.
  • :monyet: : Office mate hubby saya. Masalah keputihan. 3 hari selepas pengambilan (10biji sehari), 'discharge' keluar dengan banyak, bertukar warna menjadi kekuningan. Saya sarankan pengambilan berterusan. Selepas beberapa 'bola' , discharge berkurangan dan semakin pulih.
  • :monyet: : Pelanggan saya. Untuk amalan selepas bersalin. Dia mula mengambil pil maharani ini selepas seminggu melahirkan anak. 25biji pagi dan malam. 7 kotak sepanjang berpantang. Tidak mengambil lain-lain herba, berurut, bengkung bertungku tu buat lah.. Dalam minggu pertama pengambilan, air susu (badan) bertambah, muka tidak pucat (berseri). Terasa sihat dan bertenaga sepanjang berpantang.
  • Katanya juga, mak bidan yang mengurut pun tegur, terkejut dan bagitau peranakan dia dah naik semula. ( bukan tokok tambah ni..mak bidan tu pun terus nak menjual herba ni ). Bayinya pulak (yang minum susu badan), mula-mula tu cirit-birit sedikit, (waktu ini dia hanya ambil 1x sehari sahaja). Selepas semua dah okay, pengambilam seperti biasa.
  • Apa yang boleh dilihat pada bayinya ialah kulitnya tidak banyak ruam seperti sesetengan bayi yang baru lahir. Istimewa untuk bayi yang menyusu badan apabila ibu mengamalkan herba ini, kulit anak akan jadi lebih cantik dan licin, anak dapat imunisasi, antibodi menjadi kuat. Tidak mudah jatuh sakit.
  • :monyet: 4 : Pengalaman ibu saya sendiri. Masalah sakit kaki dan lutut. Bekerja yang memerlukan banyak berdiri dan pergerakkan disamping mempunyai berat badan yang lebih , (gemuk la tu :pirate: ) . Saya bagi je dia sekotak.. tak habis pun lagi sekotak tu, dia call saya, dia kata perut dia terasa tegang dan kemas, bangun tidur pagi, tak rasa sakit lagi pada tumit... Bengkak pada kaki semakin berkurangan.:thumbsup: **ramai lagi mak cik - mak cik yang sakit lutut puas hati dengan produk ni**
  • Ibu mertua ku .. umur 51 (sewaktu pengambilan), mungkin ramai yang dah putus haid pada usia ni, termasuk ibu mertua saya, yang waktu itu sebulan ada, 2,3 bulan tak ade..tak datang period la. Saya syorkan pengambilan biasa , 10 biji kecil setiap hari. Selepas pengambilan, period kembali seperti biasa setiap bulan sehingga kini usianya 54 tahun. Tapi waktu haid tu lebih pendek , 3 ke 4 hari.
Tambahan info tentang monopouse : Ianya terjadi bila berakhirnya haid, ovari berhenti mengeluarkan telur sekaligus menurunkan kadar hormon estrogen (hormon wanita). Kekurangan estrogen pula akan mengakibatkan :-

  1. Punca kekenduran kulit dan payudara
  2. Esteoporosis (kerapuhan tulang)
  3. Kekeringan di vagina (masalah kepada hubungan suami isteri)
  4. Penyusutan tisu / otot vagina
  5. Berisiko sakit jantung
  • :monyet: : Office mate lama saya, usia waktu itu 40 tahun, ada 2 org anak lelaki, yang bongsu berusia 13 tahun. Teringin nak dapat anak perempuan. Dah banyak mencuba pelbagai herba. Saya syorkan la herba maharani, pengambilannya secara berterusan dan istiqamah, alhamdulillah, tak berapa ingat mungkin selepas setengah tahun, kakak ni disahkan mengandung , tambah lagi seronok..dapat baby girl. :rockon!:
  • :monyet: : Kawan baik saya. Masalah penat dan keletihan. Rutin hariannya yang buat 2, 3 kerja sehari. Start dari jam 5 pagi buat kuih untuk jualan, 9pagi - 6ptg di ofis, 8-10mlm mengajar kelas tuisyen. Saya kata dia 'gila kerja'. Masalahnya ialah, lepas jam 10 dah tak larat..letak kepala je, :sleep:,hubby melenting . So selepas pengambilan, ternyata kemampuan herba maharani memberi "extra energy" dan juga mengaktifkan hormon androgen (hormon seks) berkesan sekali. Tak lagi masam-masam muka ngan hubby. Bahkan katanya..lebih hebat dari sebelumnya. :Idontwanttosee:
Tambahan info : 1 x hubungan suami-isteri = 30 minit berjogging = 45 minit berbasikal. So tak nak ke? :pirate:
Saya rasa , nak stop kat sini dulu ..:hurryup!:
Untuk yang belum cuba , jangan ragu-ragu lagi. Saya katakan ianya
sangat berbaloi dan satu kerugi
an kalau tak cuba.
Tinggalkan pesanan, email atau isi borang di bawah .. scroll down ek.
Okay..bye.

No comments:

Post a Comment